Home office – jak stworzyć w domu odpowiednie warunki do pracy?

Coraz więcej osób przechodzi na tryb pracy zdalnej. Przyczyny są różne, ale wiele przedsiębiorstw decyduje się na tzw. home office, który jak przewidują specjaliści w ciągu kilkunastu lat może stać się podstawowym sposobem świadczenia usług. W obecnej sytuacji wiele firm zostało niejako zmuszonych do zmiany sposoby pracy i w efekcie z dnia na dzień ich pracownicy pozostali w domu, ale wciąż mając wypełniać swoje służbowe obowiązki. Zmiana trybu pracy może okazać się na początku dużym wyzwaniem, więc podpowiadamy jak stworzyć sobie odpowiednie warunki do pracy zdalnej.

Praca zdalna to wyzwanie

Tryb pracy zdalnej już od kilku lat staje się coraz bardziej popularny. Niemniej jednak jeszcze do niedawna zdalnie pracowały przede wszystkim osoby na samozatrudnieniu oraz freelancerzy. Obecnie ze względu na sytuację epidemiologiczną wiele osób, które dotychczas przyzwyczajone były do pracy w biurze siedziby firmy, zostały niejako zmuszone do przestawienia się na pracę z domu. Taka zmiana z dnia na dzień może okazać się wyzwaniem, w szczególności gdy w domu przebywają w tym czasie także inni domownicy mający swoje potrzeby i obowiązki. Co zatem zrobić, by przeniesienie biura do domu okazało się być łatwiejsze, a wykonywanie swoich obowiązków służbowych przebiegało sprawnie i efektywnie? Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka wskazówek, które opierają się na trzech głównych filarach działań.

 

zestaw mebli biurowych 


Efektywna praca z domu

I.                    Zorganizuj sobie miejsce pracy – meble biurowe, artykuły biurowe oraz potrzebne materiały służbowe (wszystko to w jednej strefie).

II.                  Samodyscyplina i organizacja – przeznacz czas na organizację i planowanie.

III.                Wypracuj harmonogram dnia – pogodzenie pracy zdalnej z obowiązkami domowymi.

 

meble biurowe home office 


Zorganizuj miejsce pracy

Pierwszym krokiem do efektywnej pracy zdalnej jest wygospodarowanie strefy biurowej w mieszkaniu. Najlepiej by był to osobny pokój, ale jeżeli nie ma takiej możliwości, wówczas wybierz miejsce nieprzechodnie, z dostępem do naturalnego światła słonecznego i niezbyt uczęszczane przez domowników. Czasem warto pokusić się o drobne przemeblowanie mieszkania, by uzyskać taką strefę biurową. Optymalne warunki do pracy znacząco wpływają na efektywność. Dlatego niezbędne okażą się biurko oraz ergonomiczny fotel biurowy. Szczególną uwagę należy poświęcić właśnie krzesłu biurowemu, bo to on zagwarantuje nam nie tylko komfort podczas wykonywania służbowych obowiązków, ale także wpłynie na zdrowie kręgosłupa, napięcie mięśniowe i tym samym na naszą zdolność koncentracji uwagi. Ponadto w obrębie biurka wygospodaruj miejsce na potrzebne do pracy materiały, skoroszyty, dokumenty, dzięki czemu nie będziesz rozpraszać się ich szukaniem po całym mieszkaniu, gdy okażą się potrzebne. Pomocne w zorganizowanym przechowywaniu takich materiałów będą specjalne kontenerki na dokumenty lub regał biurowy na skoroszyty.

Pozostałe filary efektywnej pracy z domu poruszymy w następnej części artykułu. Odkryjemy przed Tobą praktyczne i przede wszystkim skuteczne metody na to, by ułatwić pogodzenie obowiązków domowych i służbowych, zmotywowanie do efektywnej pracy, a także na to w jaki sposób można podnieść swoją wydajność prowadząc home office.

 

/home-office-%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD-jak-stworzyc-w-domu-odpowiednie-warunki-do-pracy--n-428.html