• Poradnik

zaktualizowano

Home office – jak stworzyć w domu odpowiednie warunki do pracy?

Coraz więcej osób przechodzi na tryb pracy zdalnej. Przyczyny
są różne, ale wiele przedsiębiorstw decyduje się na tzw. home office, który jak
przewidują specjaliści w ciągu kilkunastu lat może stać się podstawowym
sposobem świadczenia usług. W obecnej sytuacji wiele firm zostało niejako
zmuszonych do zmiany sposoby pracy i w efekcie z dnia na dzień ich pracownicy
pozostali w domu, ale wciąż mając wypełniać swoje służbowe obowiązki. Zmiana
trybu pracy może okazać się na początku dużym wyzwaniem, więc podpowiadamy jak
stworzyć sobie odpowiednie warunki do pracy zdalnej.

Praca zdalna to wyzwanie

Tryb pracy zdalnej już od kilku lat staje się coraz bardziej
popularny. Niemniej jednak jeszcze do niedawna zdalnie pracowały przede
wszystkim osoby na samozatrudnieniu oraz freelancerzy. Obecnie ze względu na
sytuację epidemiologiczną wiele osób, które dotychczas przyzwyczajone były do
pracy w biurze siedziby firmy, zostały niejako zmuszone do przestawienia się na
pracę z domu. Taka zmiana z dnia na dzień może okazać się wyzwaniem, w
szczególności gdy w domu przebywają w tym czasie także inni domownicy mający
swoje potrzeby i obowiązki. Co zatem zrobić, by przeniesienie biura do domu
okazało się być łatwiejsze, a wykonywanie swoich obowiązków służbowych
przebiegało sprawnie i efektywnie? Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka wskazówek,
które opierają się na trzech głównych filarach działań.

zestaw mebli biurowych 

Efektywna praca z domu

I.                    Zorganizuj sobie miejsce pracy – meble biurowe,
artykuły biurowe oraz potrzebne materiały służbowe (wszystko to w jednej
strefie).

II.                  Samodyscyplina i organizacja – przeznacz czas na
organizację i planowanie.

III.                Wypracuj harmonogram dnia – pogodzenie pracy
zdalnej z obowiązkami domowymi.

meble biurowe home office 

Zorganizuj miejsce pracy

Pierwszym krokiem do efektywnej pracy zdalnej jest
wygospodarowanie strefy biurowej w mieszkaniu. Najlepiej by był to osobny
pokój, ale jeżeli nie ma takiej możliwości, wówczas wybierz miejsce
nieprzechodnie, z dostępem do naturalnego światła słonecznego i niezbyt
uczęszczane przez domowników. Czasem warto pokusić się o drobne przemeblowanie
mieszkania, by uzyskać taką strefę biurową. Optymalne warunki do pracy znacząco
wpływają na efektywność. Dlatego niezbędne okażą się biurko oraz ergonomiczny
fotel biurowy
. Szczególną uwagę należy poświęcić właśnie krzesłu biurowemu,
bo to on zagwarantuje nam nie tylko komfort podczas wykonywania służbowych
obowiązków, ale także wpłynie na zdrowie kręgosłupa, napięcie mięśniowe i tym
samym na naszą zdolność koncentracji uwagi. Ponadto w obrębie biurka wygospodaruj
miejsce na potrzebne do pracy materiały, skoroszyty, dokumenty, dzięki czemu
nie będziesz rozpraszać się ich szukaniem po całym mieszkaniu, gdy okażą się potrzebne.
Pomocne w zorganizowanym przechowywaniu takich materiałów będą specjalne
kontenerki na dokumenty lub regał biurowy na skoroszyty.

Pozostałe filary efektywnej pracy z domu poruszymy w
następnej części artykułu. Odkryjemy przed Tobą praktyczne i przede wszystkim
skuteczne metody na to, by ułatwić pogodzenie obowiązków domowych i służbowych,
zmotywowanie do efektywnej pracy, a także na to w jaki sposób można podnieść swoją
wydajność prowadząc home office.

 

Dziękujemy, że przeczytałeś artykuł do końca. Jak go oceniasz?

0 z 0 opinii

Artykuł nie ma jeszcze ocen. Oceń jako pierwszy!

Agnieszka Brewka

Agnieszka Brewka

Pasjonatka dobrego designu i wnętrz z duszą. Uwielbia łączyć swoje życie zawodowe z osobistymi pasjami i zainteresowaniami. Światem designu wnętrzarskiego interesuje się od przeszło dekady.

Podobne artykuły